Nieuwsbrieven, verstuur jij ze al?

Een nieuwsbrief is een redelijk makkelijke en goedkope manier om je trouwe gasten te bereiken. De frequentie van het versturen en de inhoud bepaal je zelf. Hoe vaak heb je iets wat je graag wilt delen met je lezers? Wat wil je met je nieuwsbrieflezers delen? Je wilt je lezers ook niet overspoelen met irrelevante mailtjes. In deze blog geef ik je een paar tips voor het schrijven van een nieuwsbrief.

Bepaal voor jezelf eens wat een goede frequentie zou zijn. Is dat eens per week? Of liever toch één keer per maand? Dit bepaal je zelf. Zorg ervoor dat de inhoud die je deelt in de nieuwsbrief relevant is en de lezers prikkelt om de volgende keer weer je nieuwsbrief te willen lezen.

 

Last-minutedeals, arrangementen, een kijkje achter de schermen?

Wat deel jij met jouw lezers? 

Je nieuwsbrief is uitermate geschikt om natuurlijk leuke last-minute aanbiedingen te promoten. Heb je nog een aantal kampeerplaatsen of verhuuraccommodaties beschikbaar voor de eerst volgende vakantie? Maak een speciale last-minute deal voor jouw nieuwsbrieflezers.

Staan er leuke evenementen gepland in de omgeving? Neem eens contact op met de organisatie van zo’n evenement om te kijken of je met ze kunt samenwerken. Op deze manier kunnen jullie je beide promoten via elkaars netwerk. Deel het evenement met je nieuwsbrieflezers, zij willen als trouwe gasten het super toffe evenement toch niet missen?

Heb je een nieuw arrangement bedacht? Bijvoorbeeld een heerlijke dag fietsen inclusief een gevulde picknickmand? Een dagje suppen in de omgeving? Promoot het in je nieuwsbrief en geef je nieuwsbrieflezers eventueel een leuke korting als ze zich direct aanmelden via de nieuwsbrief.

Wat ook erg leuk is om te delen is een kijkje achter de schermen. Wat gebeurt er nou allemaal op de camping wat ik als gast niet zie? Interview eens één van je (vaste) medewerkers of laat hem/haar een verslagje schrijven van een werkdag. Wat vindt hij/zij nou het allerleukste aan het werken op de camping? Wat houden de werkzaamheden in van deze medewerker? Op deze manier leren je gasten de medewerkers kennen en krijgen ze een uniek kijkje achter de schermen.

Zijn er nieuwe trends op kampeergebied, is er een leuke attractie of museum geopend in de omgeving? Deel erover in je nieuwsbrief.

 

Wees relevant voor jouw gasten
 

Het beste is om in je nieuwsbrief geen overkill aan aanbiedingen en acties te doen. Zorg dat de informatie die je deelt via de nieuwsbrief relevant is aan de periode van het jaar, relevant is aan de gasten die jij met jouw nieuwsbrief wilt bereiken. Met een goede nieuwsbrief bouw je een band op met de lezers. Je kunt ze inspireren, tips geven en motiveren om actie te ondernemen. (Bijvoorbeeld het boeken van die leuke last-minutedeal of het delen met hun eigen netwerk).

Denk je nou na het lezen van deze blog, leuk Suus, maar ik heb echt geen idee hoe ik dit allemaal voor elkaar krijg? Of help! Ik heb geen inspiratie, ik ben niet zo goed in het schrijven pakkende teksten? Stuur me een berichtje voor het inplannen van een gratis kennismakingsgesprek. In dat gesprek kan ik je sowieso al wel een paar leuke tips geven voor het schrijven van jouw volgende nieuwsbrief. En wil je nou dat het hele proces voor een nieuwsbrief voor je geregeld wordt? Ook dan help ik je natuurlijk graag! Spreek ik je snel?